27 kwi 2018

Broken Seed Stitch Socks oraz kolorowe skarpetki

Obie pary powstały już jakiś czas temu, ale dzisiaj doczekały się ładnych zdjęć :)


Pierwsze szaro-różowe skarpetki zrobiłam wzorem wzorem Broken Seed Stitch 
Nowe skarpetki powstały z włóczki Drops Nord o składzie 45% bardzo cienkiej alpaki (dla miękkości), 25% peruwiańskiej wełny (dla ciepła i zachowania kształtu) i 30%  poliamidu (odpowiada za trwałość i wytrzymałość). Metraż włóczki to 170m/50g więc jest nieco grubsza niż typowe skarpetkowe włóczki i skarpetki są troszkę grubsze, niż pozostałe, ale nadal bez problemu można je nosić do ulubionych butów, bo nie są aż tak grube, jak niektóre "góralskie" skarpety, dla których trzeba kupować buty o dwa rozmiary większe ;-) Skarpetki zrobione od palców na drutach z żyłką 2,5, a ściągacze na drutach 2. Ściągacz można sobie fikuśnie wywinąć ;-) Kolory Drops Nord szary mix 05 i stary róż uni kolor 13.


Drugie wydziubałam podczas L4,  tym razem dwie różne kolorystycznie, ale z jednego motka, rozmiar 38-40. Zużyłam niecałe 50 g Drops Delight kolor 10. Druty 2,5, robione od palców z takim fantazyjnym warkoczem :)



Dodatkowe informacje:
1. Blokery zrobiłam sobie sama ze sklejki, są lakierowane i impregnowane; 
2. Nie dziergam na blokerach, używam ich tylko do zdjęć, suszenia i nadawania kształtu; 
3. Wzorów rozpisywać nie mam zamiaru; 
4. Uczyłam się dziergać skarpetki z tutoriali Intensywnie Kreatywnej - RAZEMPETKI oraz MGLISTE SKARPETKI;
5. Zamknięcie oczek robię tą metodą  :)















*******************************************************
**********************************************
*************************************
***************
***
*











3 komentarze: