20 mar 2019

Skarpetki ażurowe z listkami

Czy nie jestem już aby nudna? Zrobiłam kolejne prześliczne skarpetki, tym razem ażurowe ;-)
Wzór ażurowych listków zaczerpnęłam z książki autorstwa Hitomi Shida - Japanese Knitting Stitch Bible. Skarpetki wykonałam z przecudnej włóczki zakupionej na Drutozlocie w 2018r - ręcznie farbowanej przez niezwykle utalentowaną i przesympatyczną Joannę Cosel z Fiberro.pl. Jest to typowy Sock 4ply, czyli mieszanka 75% wełny typu superwash i 25% poliamidu o metrażu 240m/100g Kolor precelka brzmiał "Różowo mi" i szczerze powiedziawszy podczas dziergania pokochałam go jeszcze bardziej niż nawet przy zakupie ;-) Niebywale miękka, sprężysta i zarazem bardzo wytrzymała nitka przeobraziła się w tę parę skarpetek w rozmiarze 39-42. Dziergałam je jak zwykle od palców, na drutach w rozmiarze 2,5 z żyłką - metodą magic loop. Pięta wzmocniona pociągnięta jeszcze wyżej w klin - dzięki temu ładnie układa się na stopie. Na parę tych skarpetek zużyłam 65 g włóczki, więc jeszcze na jedne krótkie i mniejsze starczy :) Poniżej przedstawiam Wam te piękności i lecę się pakować, bo jutro wylatujemy na krótki urlop do UK :)






Dodatkowe informacje:
1. Blokery są zrobione  przez Wiedźma z Młyna ze sklejki lakierowanej;
2. Nie dziergam na blokerach, używam ich tylko do zdjęć, suszenia i nadawania kształtu; 
3. Wzór ażuru zaczerpnęłam z książki Hitomi Shida - Japanese Knitting Stitch Bible
4. Uczyłam się dziergać skarpetki z tutoriali Intensywnie Kreatywnej - RAZEMPETKI oraz MGLISTE SKARPETKI;
5. Zamknięcie oczek robię tą metodą  :)











1 komentarz:

  1. Cudne :) Też właśnie robię z książki Hitomi - to wzory do pokochania, tyle że sweterek dla córki.

    OdpowiedzUsuń